کاهش وزن
تیم تولید محتوای داروخانه دات آی آر   1400/11/30 

کاهش وزن یکی از مهم ترین فاکتورهای سلامتی بدن محسوب می شود که بسیاری از افراد دوست دارند با کاهش وزن، به تناسب اندام و سلامتی کامل برسند.

امروزه رژیم غذایی زیادی وجود دارند که افراد با کمک آن ها اقدام به چربی سوزی می کنند. برخی مواد غذایی موجبکاهش اشتها در افراد می شوند و همین موضوع سبب می شود تا فرایند کالری سوزی و چربی سوزی با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

در حالت کلی انواع رژیم ها و مواد غذایی و مکمل گیاهی وجود دارند که افراد با شرایط متفاوت( چاق، خیلی چاق، بیماران) می توانند از آن ها استفاده نمایند. استفاده از پروتئین در برنامه غذایی یکی از روش های کاهشوزن محسوب می شود.

بدن هنگام مصرف پروتئین کالری می سوزاند و اگر شما در طول روز از مواد غذایی پروتئین دار با میزان حجم مشخص مصرف نمایید، کالری های بدن شما در طی یک فرایند، می سوزند.

 در واقع مصرف پروتئین کافی باعث می شود که شما دیرتر گرسنه و زودتر سیر شوید و میل به مصرف غذا در شما کمتر شود. همچنین بهتر است به نوع مواد غذایی که مصرف می کنید اهمیت زیادی بدهید.

شما با مصرف میوه و سبزیجات تازه می توانید به تجزیه مواد زائد موجود در بدن خودتان کمک کنید و بایستی از مصرف شیرینی ها و تنقلات چرب نیز خودداری نمایید تا سلامت بدن خود را حفظ نمایید.

 اگر شخصی از مواد غذایی شیرین و نشاسته دار مثل برنج و انواع شیرینی های قنادی و.... استفاده نکند، این عامل باعث تسریع فرایند کاهش وزن می گردد. البته لازم به ذکر است که ورزش و فعالیت های بدنی متناسب با شرایط خودتان تاثیر خیلی زیادی در کاهش وزن دارد.

هنگامی که شما ورزش می کنید، بدن شما دچار تغییر و تحولات بزرگی می شود و چربی ها و مواد اضافی بدن خود را از طرق مختلف دفع می کنید. در نتیجه خیلی راحت و سریع می توانید با فعالیت های منظم و روزانه به وزن دلخواه مورد نظر خود دست یابید.

 یکی از عادت هایی که بسیاری از ما داریم، این است که از غذاهای بیرون بر و آماده مثل ساندویچ ها، پاستا و موارد مشابه به میزان زیاد و به صورت مداوم استفاده می کنیم.